zaterdag 15 oktober 2016

De tijd om wintergroenten te eten is weer aangebroken. Nu schijnt pastinaak, een witte wortel, heel gezond te zijn. Er zitten vezels in, vitamines en nog veel meer gezonds. Maar wat moet je ermee?
In de supermarkt zou ik die witte wortel waarschijnlijk niet zomaar kopen als het niet specifiek in een bepaald recept zou moeten. Vorig jaar kreeg ik een paar pastinaken van iemands moestuin, dus moest ik er wat mee. Ik heb het samen gekookt in één pan met kruimige aardappelen en er zo een aardappelpuree van gemaakt. De pastinaak geschild en in blokjes kun je zo bij de kruimige aardappelen doen. Dit smaakte echt heerlijk. Ik hoop eigenlijk op nog zo'n gift uit de moestuin dit jaar. Zo niet, dan is het op naar de supermarkt! Doordat het in de aardappelpuree verborgen zat en het dezelfde kleur heeft als de aardappelen had ik er ook nog een aparte groente bijgemaakt. Gezond bezig dus.

PASTINAAK 
PASTINAAK 
PASTINAAK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten