woensdag 20 januari 2016

In het nieuwe jaar hebben we allemaal goede voornemens. Minder snoepen, gezonder eten. Op verjaardagen geen gebak meer eten. Maar dat is toch wel moeilijk. Daarom hier een gezonder recept voor een gebakje.
Ik volg al een tijdje het koolhydraten arm boekje: Grip op koolhydraten. Daaruit heb ik een keer een taart gemaakt maar de bodem van amandelmeel was niet echt lekker. Het thuisfront vond het dan ook niet lekker. Maar dit gebakje wat ik nu heb gemaakt vonden ze erg lekker. En het is dus met allerlei gezonde producten gemaakt. Het is tevens gluten- en suikervrij. Maar ook zit er geen zuivel in.
Ik vond dit recept op Pintarest. En ik ga het zeker vaker maken en misschien wel uitbreiden naar andere gebak.

Hier komt het.
Voor de bodem heb je nodig: 150 gram dadels, 150 gram witte amandelen (maar ik heb een mengeling van noten gedaan. Je kan dus gewoon variëren ), 2 eetlepels gesmolten kokosolie en een snufje zout.

Voor de vulling: 250 gram cashewnoten, 100 ml kokosolie, 100 gram honing, wat citroenrasp en 1 th. vanillepoeder, 250 gram frambozen.

Voor de bodem moet je de amandelen gaan weken. Daarna doe je alle producten in de keukenmachine. Bij mij kwam er niet helemaal een gladde mengsel uit maar ook deze was lekker.
Ik heb dit in kleine muffinvormpjes gedaan maar je kan ook een grote taart maken.

Voor de vulling doe je ook alles in een keukenmachine en zorgt dat het glad wordt. Wil je 2 smaken dan voeg je eerst nog niet de frambozen toe. Zo krijg je twee verschillende lagen zoals op een foto van Pintarest is te zien.


Dit is mijn klein gemakkelijk, gezond taartje. Eet smakelijk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten