woensdag 5 augustus 2015

Dit jaar zijn wij weer eens op vakantie geweest in Frankrijk. Meestal is het een gedoe bij de tolhuisjes. Hebben we gepast geld mee? Of betalen we met de creditcard? Daar komt bij dat ik niet zo handig ben met mijn auto, er altijd te ver vanaf sta (uiteraard lijdt dit tot veel commentaar van het hele gezin). Je begrijpt het al, ik moet altijd mijn deur wat open doen om of het kaartje te pakken of om het geld te geven. Tolhuisjes zijn dus niet mijn hobby en als het uitkomt dan laat ik dat graag over aan mijn man.


Tot dit jaar. Via via hoorde mijn man dat je een badge kan kopen bij de ANWB.

Deze badge doe je achter je voorruit en je hoeft niet meer uit te stappen of lang met je arm te rekken. Nee, je kan zo doorrijden bij de orange T.


Hij gaat piepen en het bedrag van de tolweg wordt dan automatisch van je rekening geschreven. Het enige extra wat je kwijt bent is 1,70 per maand als je gebruik maakt van de tolwegen. Rijdt je niet op de tolwegen dan betaal je ook geen 1,70.

Zo handig. Bijkomend voordeel: je staat niet meer in de rij voor een tolhuisje. De doorstroom gaat met badge veel sneller.

Voor ANWB-leden kost deze badge  9,50 euro en voor niet-leden 11,00 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten