zaterdag 2 mei 2015

Laatst hoorde ik van iemand dat ze de koelkast schoonmaakte door alles (alle laden, bakjes, rekjes en plateaus) in de vaatwasser te zetten en dan te laten draaien op een kort glasprogramma. Dit is tijdsbesparend. Zelf heb ik dat natuurlijk ook even geprobeerd. Wel gezorgd dat mijn koelkast niet vol was zodat ik alles onderin de koelkast kon zetten. De vaatwasser was net leeggehaald dus alle ruimte. Het bestekbakje heb ik er ook uitgehaald.
Alle laden, bakjes en plateaus die uit de koelkast gehaald konden worden heb ik in de vaatwasser gestopt. De vaatwasser een kort programma laten draaien. Ondertussen heb ik de koelkast aan de binnenkant even schoongemaakt en daarna ben ik gaan eten koken. Toen alles stond te pruttelen in de pannen was de vaatwasser klaar met de schoonmaakklus en kon ik alles weer schoon in de koelkast doen. Alle etenswaar die onderin de koelkast stond kon weer netjes op zijn eigen plek. Eigenlijk is dit een relaxte manier van schoonmaken dus ik wil jullie deze huishoudtip niet onthouden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten