woensdag 7 januari 2015

We zijn weer begonnen in het nieuwe jaar.

Ik wil jullie nog een paar leuke ideeën laten zien.

Mijn moeder was jarig maar wist niet wat ze wilde hebben. Dit herken je vast wel. Wat moet je iemand dan geven die alles al heeft en zelf ook geen wensen heeft. Daarom heb ik eens even in mijn kast gekeken wat ik nog in huis had om er iets van te kunnen maken voor haar. Iets waar ze na de kerst ook nog plezier van heeft, ze is namelijk net jarig na de kerst. En dit vond ik:
 




Lege bierflesjes, een leeg sausflesje en een leeg potje dagcrème. Allemaal spullen die iedereen wel in huis heeft. Toen heb ik nog gekeken naar mijn knutselspullen en ben ik nog langs de Action geweest.



Iedereen heeft wel wol in huis, misschien ook wel versierlint, decoverf, spuitbus (staat niet op de foto) en houtopvuller. De rest heb ik bij de Action gehaald. Dus nog voor de kerst een paar letters, een dienblad en een flesje. Daar ben ik mee aan de gang gegaan. Ik heb 1 bierflesje bespoten, het andere heb ik beplakt met wol, het sausflesje en het potje dagcrème heb ik bestreken met houtvuller.

Toen alles droog was heb ik het een en ander versierd met lint, de potjes met decoverf geverfd.

Nog een extra versiertakje en wat kerstballetjes uit een doos gepakt. En zie hier het resultaat:




Het is heel leuk geworden. Deze groene kleur past precies in haar interieur. Mijn dochter had hierdoor ook de smaak te pakken en heeft voor oma ook nog een potje beplakt met wol en lint (zie kleine potje in het midden). Mijn moeder had zelf nog twee potjes met waxinelichtjes staan die we er ook maar op hebben gezet. Na de kerst kan je dan alle kerstspullen eraf halen en dan in het voorjaar weer versieren met bloemen of je kan in het potjes bloemen neerzetten. Je hebt behoorlijk wat mogelijkheden. Leuk om te maken maar vooral leuk om te geven.


Kruiden
Nog even een leuke tip. Sinds kort kijk ik ook 24kitchen. Wat koken ze daar toch lekker. Iedereen begint het nieuwe jaar altijd met goede voornemens. Dus lekker gezond koken (waren we natuurlijk al lang mee bezig)! Ik heb dus maar eens verse kruiden gekocht. Die kan je gewoon bij de supermarkt halen maar dan staat het niet zo leuk in je keuken. Uiteraard weer op een drafje naar de Action en een dienblad gehaald en 2 potjes. Zie hoe gezellig en leuk dit staat op een aanrecht.





Veel plezier met het zelf maken van deze ideeën!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten