zaterdag 20 december 2014

Hallo allemaal,

Op internet kwam ik de Christmas cracker tegen. Het lijkt op een papieren koker.
Het schijnt dat een Christmas cracker standaard gevuld is met een Engels raadseltje op papier, een klein cadeautje en een papieren kroontje. Het is dan de bedoeling dat de ontvanger van de cracker dit kroontje bijvoorbeeld voor aanvang van het kerstdiner, op het hoofd zet en het raadseltje hardop voorleest. Zo hoort het volgens de Engelse traditie. De Christmas cracker geeft een kleine "knal" (crack) als je trekt aan beide uiteinden, waarna de inhoud eruit valt.
Met kerst krijg is gasten dus wilde ik ook zoiets. Geen knal, geen kroontje en geen raadseltje.
Gewoon een lege wc-rol met kerstpapier omrollen, aan beide kanten een extra stuk.
Vastzetten met plakband. Eerst aan 1 kant met lint een strik maken, dan de andere open kant gebruiken om een klein cadeautje of bijvoorbeeld wat snoepjes in te doen. Dan die kant ook met een lint dichtmaken. Je kunt er nog een naamkaartje aanmaken en bijvoorbeeld een paar kleine kerstballetjes. Deze zelfgemaakte kerstcracker kun je op het bord van je gasten neerleggen.
De gasten hoeven maar één strik los te maken en de koker schuin te houden zodat het kleine cadeautje eruit valt. Dus geen geknal maar het lijkt me wel een leuk gebaar.
Na de kerst laat ik weten of het gewaardeerd werd.
Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden.






     Mijn kerstcrackers zijn al klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten